Tuesday, November 15, 2016

Christmas Greetings ....


Hoi Colourstock fans,

Dit jaar heb ik nog niet zoveel kerstkaarten gemaakt als andere jaren. De meeste mensen stuur ik een zelf gekochte kaart maar natuurlijk maak ik voor een paar mensen een uitzondering. Dit is zo'n kaartje, deze is voor de familie van iemand die me heel dierbaar is.
De stempels op deze kaart zijn van de Basic Line van Studio Light. Het zijn maar 4 stempels maar ik heb ze gemaskerd en gestempeld zodat het er meer lijken. Ik heb alles gestempeld met Memento inkt op Copic Perfect Colouring  papier en ingekleurd met Copic Markers. Ik heb nog een paar andere dingen gebruikt zoals plakparels en foamball clay van Craft Emotions.
Deze keer ga ik proberen om jullie uit te leggen hoe je de rode schutbladeren van een Euphorbia Pulcherrima.....of te wel van een Kerstster kleurt. 

Maar eerst heb ik een klein beetje informatie over de kerstster voor jullie:

Dit soort bloemen zijn er met helderrode, donkerrode, zalmroze, witte en gele schutbladeren die stervormig gerangschikt zijn om de bloemenknop. De eigenlijke bloemen zijn klein en geel van kleur. Wat de meeste mensen niet weten is dat deze bloem origineel  in het wild in Mexico en  Midden-Amerika groeit en  dat de plant die wel 4 m hoog kan worden.

Dit is een klein verhaaltje hoe de kerstster aan haar naam komt (deze info komt van Wikipedia)
Een Mexicaanse verhaal verklaart de verbintenis van de kerstster met Kerstmis.

 Het arme kind Pepita, dat geen cadeau kon kopen om op kerstnacht aan Christus te geven, plukte enkele onkruiden in de wegberm en maakte er een klein boeket van. Het kind was verteld dat een nederige, maar liefdevol gegeven gift aanvaardbaar was in de ogen van God. In de kerk begon het boeket te bloeien met rode en groene bloemen en de kerkelijke gemeente beschouwde dit als een kerstwonder. Vanaf dat moment werd de kerstster in Mexico 'Flores de Noche Buena' genoemd.
 
Nu het echte werk........de uitleg van het kleuren.


Stap1: Breng een basis aan met R14 (Vul niet meer dan 2/3 van het schut blad)
Stap2: Met R46 kleur je over ongeveer 2/3 van de basis met R14. Daarna pak je weer de R14 en ga je een klein stukje over het einde van R46 om te blenden en over de rest van de R14 die je al aan had gebracht. (laat nog steeds een gedeelte van het blad open).


Stap 3 en 4: Begin met de R59 en kleur een  kleiner gedeelte in dan bij stap 2. Herhaal het tweede gedeelte van stap 2 met de R46 en R14 om alles weer mooi in elkaar over te laten lopen.


Stap 5: Nu begin je met RV99 maar kleur maar een heel klein stukje in op je R59. Daarna herhaal je stap 4.
Stap 6: Nu kleur je de R14 de rest van het schutblad dicht.


  Stap 7: Om het blad wat licht effect te geven kleur je een gedeelte van het schutblad in met Y15
Op het laatste plaatje kun je het geheel zien als alle rode schutbladeren zijn ingekleurd.



Ik zal jullie ook nog even de andere Copic Marker kleuren geven:
de bloem: Y17
Rode schutbladeren: R14 - R46 - R59 - RV99
Groene schutbladeren: T5 - G21 - G24 - G28
Dennentak: G21 - G24 - G28 en E33 - E35 - E37
Dennenappels: E31 - E33 - E35 - E37
Achtergrond: B0000 - B000 - B00 - B01
Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer.

No comments: